{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dum lov
  • #1   4. jun 2010 ja meget dum lov.....:(( Har Selv Amr.bulldogs..

• #2   4. jun 2010 De skulle sgu selv prøve at have mund kurv på...

• #3   4. jun 2010 ekstremt dum lov og den kommer ikke til at hjælpe en fis

alene det at de samtidig vil lave en observationsliste til kommende overfald, siger det ikke ALT om at de ikke selv tror på forskellen den lov vil gøre.

endnu et bevis på hvilken inkompetent regering vil ligger inde med

• #4   4. jun 2010 maria
    alle hunde over en hvis størrelse er lige farlige, det er ikke i hundens ende af snoren problemet ligger

• #5   4. jun 2010 ja jeg var sgu også noget undrende da jeg læste listen for det første er en ad dem i forvejen ulovlig og så kan jeg ikke forstå en broholmer, rotweiler, dobbermann, mastifen og schæfter ikke er på når man ser alle de andre der er på listen når man nu vil med så mange racer hvorfor så ikke alle når de er igang ikke fordi jeg går ind for det for det gør jeg bestemt ikke men jeg ser ikke der er noget velovervejet over den liste mangler også en kravhund de er sgu også farlige start med prinsgemalens og dronningens hund.

i mit hovedet er det stadig ikke hundene der skal forbydes med ejeren

• #6   4. jun 2010 karina
    enig

maria
    tror ikke der er nogen racer der ikke har angrebet nogen, alle racer er potentielle angriber, hunde er jo rovdyr, og nej det ligger bestemt ikke i dem at angribe bare sådan uden videre, hvis regeringens forslag skulle holde skulle vi forbyde alle hunde.
    den eneste race der de seneste mange år har dræbt nogen i DK er en briard, en ellers fredelig hyrdehunderace.

jeg ville ønske man kunne forbyde visse ejere, det ville bare være for omfattende, i stedet (og nu ved jeg at jeg får hug) burde man forbyde tavleløs avl.
    det er jeg sikker på ville løse mange problemer.
    for det første går ordentlige opdrættere meget op i at avle på gode hunde både fysisk og psykisk.
    for det andet koster hundene meget mere, og det ville forhindre en del useriøse hundeejere, i at lave et impulskøb, hvis man skal hoste op med 10.000 +
    for det tredje, sælger ordentlige opdrættere ikke til hvem som helst, de sælger til fornuftige mennesker med et ordentligt racekendskab

• #7   4. jun 2010 rotweileren er med på en observationsliste hvad det så end betyer.
    De små tæppetissere er sku tit ligeså hysteriske og angriber man høre bare aldrig om dem..

• #8   4. jun 2010 super dejlig lov.. smiley Men sådan er vi heldigvis forskellige.. smiley

• #9   4. jun 2010 ditte>> måske men hvad så med familier der ikke har råd til race hunde??
    VI har 3 hunde, en formel 1, og 2 gadekryds hvor der er rotweiler i dem begge men det er sku vores formel 1 der er den mest hysterisken smiley

• #10   4. jun 2010 Jeg synes at det er godt den er kommet, i min gade kommer der tit den slags hunde og har én gang prøvet at sådan en hund ville gå amok på mig.... er bestemt ikke sjovt. Jeg nærer en stor frygt for disse hunde, der ikke er opdraget... jeg siger self ikke at jeres hunde ikke er opdragede... men man må også se på hvad der er sket, hen over den sidste periode, hvor disse racer er blevet "in" og mange unge har fået dem .. og så overhovedet ikke har styr på dem

• #11   4. jun 2010 ja men igen er der også nogle af de små pis køtere der er sindsyge i hovedet så skal de da også forbydes.

• #12   4. jun 2010 Mie
    ja hvis man er for love der ikke har nogen effekt smiley

Maiken
    så må man spare op, der er selvfølgelig nødt til at ske noget med alle de problemer der har været, og i mine øjne skal der ske noget der hjælper, og det gør den idiotlov de har lavet ikke
    der er alt for mange potentielt fralige racer der stadig er lovlige og dem skal de idioter der vil have en farlig hund da nok sørge for at få fingrene i og så kan man så forbyde dem osv osv

• #13   4. jun 2010 jeg syntes også det er dejlig lov

• #14   4. jun 2010 Maria.. Ja og alle smiley
    Som der står kunne de ikke få bla rottwieler med på listen..
    da de ikke kunne finde stemmer der talte for det.. hvilket giver god mening eftersom rottwieler brugs af det offentlige (: og skulle en rottwieler, eller dobberman være på listen burde en Shæffer også, da dens bid historie er lige så stor. det samme med ¨'ganske' almindelige hunde ? der er bare ikke lige så meget fokus på dem, og så er det et spørgsmål om hvordan du opdrager din hund (: de ulovlige på alle andre punkter så hvorfor skulle det ændre sig nu (:

Jeg tror tilgengæld hul i den her lov, jeg tror de håber at stoppe avlen HELT. hvorimod jeg tror den nogle steder bliver forøget.. da der er mange a de 'forkerte' typer der higer mere efter denne race nu. da det i mange tilfælde desværre bare er for opmærksomhedens skyld de har hunden.. og det giver jo god mening at de ikke ville få den samme respekt i byen, med en chi hauhau (:

Undskyld stavefejlene det skulle gå lidt stærkt.

• #15   4. jun 2010 Jeg giver Ditte ret... jeg har en racehund og alle spørger hvornår vores Bichon frise skal have hvalpe.. og om de kan købe til en god pris... Hvis man vil have hund synes jeg også man skal lave den investering, for det kræver også megen tid bagefter... når man får den. Det er trods alt et lille Væsen.. dog har jeg aldrig nogensinde hørt om en Bichon Frise der har gået amook.. på mennesker.. det ligger slet ikke til dens natur.. og så er det i øvrigt en race, der ingen sygdom er i.. mht. avl!!!

• #16   4. jun 2010 Merete
    det ´kommer bare ikke til at hjælpe, for de unge der vil have en "sej" hund og ikke kan finde ud af at opdrage den kommer til at have umulige aggressive hunde alligevel, enten har de ulovlige hunde (bare se hvor meget forbuddet mod pitbulls hjalp) eller også vælger de en anden race, der er jo stadig masser af store hunde racer at vælge imellem

• #17   4. jun 2010 Bare se med Pittbull og Tosa Inu (:
    de har været ulovlige i danmark i et godt stykke tid nu, men hvis du kigger rundt i gaderne er der stadig mange af dem (: noget der undre mig lidt også er.. at mange af de racer der er på listen har man slet ikke hørt om hverken i medierne eller noget (: jeg har googlet mange af dem fordi jeg ikke kendte dem s; så de har jo ikke engang taget efter hvem der har mest bidsk historie ?

• #18   4. jun 2010 nadia
    hvilke racer mener du, for jeg kendte dem alle (har nu også gået op i den slags hunde hele livet) smiley

• #19   4. jun 2010 jeg vil gætte på det er disse
    Kangal, Centralasiatisk ovtcharka, Kaukasisk ovtcharka, Sydrussisk ovtcharka, Tornjak og Sarplaninac.

det er faktisk de eneste jeg til dels er enige i burde gøres ulovlige (og så alligevel ikke)

det er store vogter hunde, de er opdrættet til at dræbe alt hvad der røre sig i nærheden af deres flok, og derfor mener jeg ikke rigtig der er nogle i DK der har forholdene til at have dem. der er opdrættet til at gå alene med fx en fårflok i bla de tyrkiske øde bjergegne

• #20   4. jun 2010 de øvrige racer (og alle andre racer efter min mening )Pitbull terrier, Tosa inu, Amerikansk staffordshire terrier, Fila brasileiro, Dogo argentino, Amerikansk bulldog, Boerboel.
    burde der tavlekrav på

• #21   4. jun 2010 Ditte (:

Præcis, en hver hund kan gøres til en 'dræber'.. det bare at vække de rigtige instinkter med de forkerte opdragelses metoder s;
    synd og skam.

Merete..
    det ligger til ALLE hundes natur, hvordan skulle de ellers klare sig uden mennesker.. det har de trods alt gjort engang. det et spørgsmål om hvordan du opdrager din hund.

Alle..
    Det lidt ligesom med div. tigere osv?
    du kan gøre et hvert dyrt tam.. men det betyder ikke instinktet forsvinder ? bare se de tiger de der munke har i thailand ? de er fodret på grønsager.. men kommer du til skade og begynder at bløde er det på eget ansvar for de vil reagere på det. (sagde de selv på animal engang)
    nu ved jeg godt det to forskellige ting, men princippet er det samme, det begge rovdyr (:

• #22   4. jun 2010 Ditte.
    Nu kender jeg ikke racerne, men det var dem ja. og har bare ikke hørt om de skulle have bidt nogle. samtidig synes jeg også inden man anskaffer sig en hund skal man virkelig sætte sig ind i hvad præcis denne race er og har brug for.. og der synes jeg mange er lidt sløsede.. men du har ret synes det skulle lovkrav om tavle (:

• #23   4. jun 2010 nadia
    ang tigere er jeg slet ikke enig, hunde er gjort tamme igennem mange mange tusindvis af år, tigere er stadig vilde dyr af sind..

men helt enig i at race kendskab og basal viden om hundehold burde være et minimumskrav inden man anskaffer hund, også derfor jeg hælder mod et tavle påbud, ordentlige opdrættere ville ikke sælge til folk der ikke har det

• #25   4. jun 2010 Ditte.
    nu var det også blot et eksempel smiley

• #26   4. jun 2010 nadia
    ja det forstod jeg godt, men jeg er bare ikke enig i eksemplet, for intet ville være fx en amstaff (fra et godt og kærligt hjem) fjernere end at angribe familien der tager sig af den smiley

• #27   4. jun 2010 Jeg må sige jeg er både for og imod. Og jeg er helt enig i at det som regl ikke er hunden der er noget galt med, men derimod ejeren.
    Det kan jo slå klik for alle hunde, men en godt opdraget hund, burde man kunne styre med en kommando. Det kunne jeg i hvert fald til punkt og prikke med min schæfer tæve.

Kunne man ikke i stedet indføre en eller anden form for kursus i hundens adfærd og godtbefindene, når man anskaffer sig en hund?
    Man skulle selv betale kurset (lige som vacc. mv.) og ligeledes gå til påtvunget træniing med sin hund?

hvis man er villig til dette, viser man vel også at man vil opnå det bedste med sin højt elskede hund. smiley

• #28   4. jun 2010 frk rasksen
    det ville være den optimale løsning ja, der er bare ikke råd til at sæte den i kraft politiet har ikke tid til at kontrollere om folk følger deres kurser osv, og om de har korrekt kursusbevis når de ejer en hund desværre.

det er derfor jeg er gået skridtet videre og siger så forbyd tavleløs avl, det kan der nemlig holdes øje med

• #30   4. jun 2010 maria
    lige præcis, man overvejer altså lige en ekstra gang om man vil købe en hund til fx 8.000, de sidste par år har man jo kunne købe amstaffs helt ned omkring 500 kr det er simpelthen ikke nok

• #31   4. jun 2010 Elisabeth
    det er det nemlig, netop af ovenstående grunde, der er altså bare ingen ordentlige opdrættere, der sælger en amstaff til en 18 årig knægt med omvendt kasket og hængerøvsbukser, der bor hjemme hos mor og far (eller endnu værre i en lejlighed hvor man ikke må have hund)

• #32   4. jun 2010 Ditte mor til 3 < 3
    Jah jeg synes nu også det med tavleløs avl er en super godt ide. Jeg tænker jo bare at det nok ikke er noget der sker inden for dette årti eller det næste.

Kunne dyrlægerne ikke sørge for at kurser mv. blev overholdt? tænker om de kunne lave en "afdeling" i kommunen eller to?
    Men ja det er sgu nok for kompliceret og yrt for vores regering. smiley

• #33   4. jun 2010 Ditte mor til 3 < 3
    har ikke lige læst det hele men kan til dels give dig ret i det med tavlehunde problemet er bare der så vil blive smuglet endnu flere ulovlige hunde til landet end der allerede er fordi så er der ikke til alles penge pung ikke alle gider spare op til en hund desværre

• #34   4. jun 2010 frk rasksen
    men det kunne jo blive i dette årti hvis det var det loven gik ud på.

forresten det største problem med denne lov er jo at dem der kommer til at overholde loven, det er dem der i forvejen var ansvarlige ejere og dermed ikke en del af problemet, dem der i forvejen rendte rundt og spillede idiot med en kamphund, har nok tænkt sig at fortsætte så det er de forkerte de rammer.

og hvordan vil de kontrollere det?
    de kan jo ikke engang gøre noget mod en rednose pittbull i dag (og de er ellers nemme at genkende) og dem der har de nye forbudte racer siger da bare den er noget andet.
    cane corso eller lign eller en blandning af tilladte racer

• #35   4. jun 2010 Karina
    det tror jeg nu ikke, de er begyndt at slå hårdt ned på indsmuling af hunde, og aflivede for ikke så længe siden en masse sunde og raske hvalpe af nogle af de populære små racer.
    desuden mener jeg bestemt ikke at man skal lovliggøre ting bare fordi folk ellers gør noget andet ulovligt.

det ville jo svare til at man sagde det var ok at rende med kniv fordi folk ellers rendte med pistol smiley

• #36   4. jun 2010 hov og alene det udtryk at folk ikke GIDER spare op, det er nok i mine øjne til at man ikke burde have hund

• #37   4. jun 2010 Ditte mor til 3 < 3

ved de slår hård ned på det allerede men tror det bliver værre og de får jo ikke det hele lige som stofferne tror det bliver et meget større problem end nu.

enig i at folk ikke skal have hund hvis de ikke gider spare op men man kan jo ikke tvinge folk desværre

• #38   4. jun 2010 karina
    men skulle vi så tillade stoffer? eller nogle stoffer fordi så ville andre måske ikke blive indsmuglet lige så meget?
    nej vel?

man ville jo i et eller andet omfang tvinge folk hvis der ikke var andre hunde at få, tror også det vil afholde en masse mennesker fra at købe illegale hunde (altså indsmuglede) hvis de risikerede den blev aflivet hvis de blev opdaget, også selv om det først blev opdaget når de havde haft den et år, altså at man på forlangende skulle kunne fremvise de rette papirer.

• #39   4. jun 2010 nej stoffer skal bestemt ikke lovligøres men tror slet ikke folk tænker over at de ricikere hunden bliver aflivet tror slet ikke de tænker så langt men jeg frygter det går ud over mange flere hunde efter den lov desværre.
    synes stadig man skal kikke på den anden ende af snoren og ikke hunden.

• #40   4. jun 2010 karina
    det er jeg enig i, der er desværre bare ikke ressourcer til fx hundekørekort som ellers ville være den ultimative løsning

• #41   4. jun 2010 Ditte
    det rigtigt men hvor vil de finde ressourser til at håndhæve loven ? det må gå ud på et..

• #42   4. jun 2010 ej det ville da være meget mere omfattende at skulle sørge for at folk går til træning osv.
    og skulle man så gøre så dem man evt får til at lufte hunden også skal have, skal politiet gå og stoppe folk på gaden og bede om at se beviset ellers tager de hunden med, altså jeg ville synes det var den bedste løsning, jeg tror bare ikke på den

hvis alle hunde skulle have tavle, var det jo forbudt både at sælge og købe hunde uden, man kan jo så ikke bare lige sætte sine blandinger tilsalg på DBA eller lign.

• #43   4. jun 2010 kan godt vøre at de unge stadig vil købe, men så kan man anmelde det.. og så stopper det dér...... har hørt folk herinde i forum der får deres køtere indmeldt som værende en anden race, synes jeg bestemt er noget svineri... de skulle forestille sig at være voksne. synes man skal se i øjnene at mange frygter disse racer og tænke på det, inden man anskaffer sådan et rovdyr!!!! så kan det godt være at mange mennesker ikke dør af det, men hvem f****** har lyst til at blive skambidt, se sit barn blive det. ærlig talt. vågn dog op......

min hund er ikke avlet til ondskab og ville have den mest venlige hund til min børnefamllie... og det har jeg bestemt fået. der er intet ondskab og aggressivitet... er racen kendt for!!! i 1600-tallet blev den fremavlet til adelige og desuden brugt til cirkushund.

• #44   4. jun 2010 Merete
    jeg synes også det er noget svineri at indmelde dem under andre racer

men de er altså ikke avlet til ondskab, hvis du googler nannydog, kommer der billeder af amstaff, cane corso og staffordshire bullterrier

de fleste af disse racer er avlet som vogtere, og man skal helt sikkert vide hvad man har med at gøre, men det er bare ikke os alle der interessere os for små cirkushunde (intet ondt ment)
    jeg har interesseret mig for "kamphunderacerne" siden jeg var lille har læst om og sat mig ind i dem for alvor siden jeg var 10 år, jeg har intet ønske om at have andre racer

• #46   4. jun 2010 hvor forresten det kan godt være du kan melde dem for de racer der er på listen (du kan jo se hvor meget politiet gør mod dem der har pitbulls NOT)
    men der er jo stadig mange racer der ikke er på listen dom de kan anskaffe og gøre til dræbermaskiner

• #47   4. jun 2010 Elise
    ikke det hele nej, men jeg mener et forbud mod tavleløs avl vil løse en del mere end forbud mod racer

hvis det bliver sværer at sælge dem og hvis man risikerer hunde aflivet så mener jeg det vil nedsætte dem markant

• #50   4. jun 2010 Elise
    men med tavler KAN man kontrollere det, nu siger folk jo bare det er en anden race

• #52   4. jun 2010 Elise
    tror du så at de vil stoppe folk og spørge om race og at folk vil svare sandt?

det vil jo svare til at vi lader folk kører som det passer dem, fordi politiet ikke kan stoppe alle

• #53   4. jun 2010 Jeg synes det er en god lov!! Ved godt at der kan være noget galt med alle hunde, men kamphunde har altså noget i deres gener som gør dem mere agrassive!!

Og ja det er tit at den også har den forkerte ejer!! Jeg er ikke tryk ved at gå på en gade med min datter også der kommer en gående forbi med en kamphund!.
    Der er mange som ikke har styr og kontrol over deres hunde.

• #60   4. jun 2010 ALLE hunde KAN være farlige hvis de ikke bliver opdraget godt nok.

- Mener osse at en dobbermann´, rootwailer & scæfer skal forbydes når nu de andre skal..
    Men altså selv mine pomeranian kan jo osse lave en stor skade på et lille barn.!..

Min kæreste's mor har en papillion, og hun er så sindsyg aggresiv. at Lærke og malik ikke kan komme i nærheden af hende så bider hun dem, og hun viser tænder af børn.. har flere gange sagt at den hund bare SKAL aflives, jeg går aldrig for ungerne når vi er hos hende hvis sabbi'(hunden) er i nærheden!

• #62   4. jun 2010 Maria&kim J :

har lidt svært ved at se hvorfor du mener doberman skal på listen ????

• #63   4. jun 2010 Jeg holder på mit.. og så må I tænke som I gør-- kunne aldrig drømme om at få en hund og gå med en hund som nogle mennesker frygter.. jeg generaliserer ikke... jeg er helt imod racerne i danmark og at de bliver fremavlet!!!

• #64   4. jun 2010 ditte
    problemet er jo allerede nu politiet ikke har tid til at tjekke om det er en pitbull der feks er hos naboeb man får pænt afivde det er der ikke tid til hvordan vil du så se de skal have tid til at stoppe en på vejen tavle ejjer ej. lovlig eller ej politiet har ikke ressourser til det og så tror jeg heller ikke de gider spilde deres tid på det sådan har det været indtil nu og sådan fortsætter det lov eller ej der kommer ikke flere penge til dem af dne grund alligevel

• #65   4. jun 2010 Ikke alle der har råd til en racehund? så synes jeg slet ikke man skal have hund, for hvis man ikke har råd til at købe en racehund hvad så når der kommer dyre dyrlægeregninger?

• #66   4. jun 2010 henriette
    nej de har ingen gener der siger angrib

karina
    nej men det er fordi hvis de tjekker siger folk jo det er en amstaff eller lign. med tavlepåbud villek de jo skulle bevise det

Elise
    nej der er ingen definition på hverken kamp eller muskelhund, eller jo på kamphund er der tildels, men langt de fleste af de hunde der er på listen er ikke under den definition da de ikke er opdrættet til kamp.

og det bliver det sidste fra mig i denne diskussion i hvert fald i dag, jeg sidder nemlig med eksamensopgave smiley

• #67   4. jun 2010 Jeannie : kan kun give dig ret !

• #68   4. jun 2010 jeg sys det er synd for de hunde, at de skal til og ha mundkurv på, bar pga at der har været nogen som ikke kunne styrre sig..De fleste folk hva da ikke bange for alle de hunde før man hørte om alt det der skete..

Man kan jo snart se på den hund der kommer gående med dens ejer om man skal passe på eller hva man skal..
    Jeg sys der skulle komme en lov med at de skal gå til træning med dem, og at de skal ha en slags bevis med sig hver gang de går offenligt at de træner dem..

Alle skal selvf ha snor på, kan ikke ha der kommer hunde i mod en som ikke har snor på sin hund..

• #69   4. jun 2010 camilla : synes også det er meget synd for de hunde! Jeg synes man skal indføre det hundekørekort som der har været snak om, om man så skal give så meget som et alm. kørekort så det for mig ligemget.

Synes det er så ærgerligt der er nogle klaphatte der har ødelagt det her for seriøse avlere der ved alt om disse racer og kun vil dem alt det bedste. !

• #70   4. jun 2010 Vi har en Amrikansk Bulldog, der snart nærmer sig de 3 år, og vi har bestemt heller ikke en kamp hund, men en FAMILIE hund, og kan folk ikke fatte det, så er det deres problem, for de fleste kigger på hvad den race har gjort før, uden at TÆNKE på at det måske var fordi de var trænet til de forkerte ting, vores er trænet til at børn kan gå sammen med den, og at den kan ligge på gulvet og putte med os og vores datter, eller ungerne der nu er ude og besøg os, det er den perfekte familie hund, hvis folk GIDER og bruge tid på opdrage den ordenligt.

Men vil gerne sige til dem som har ondt i røven over at de hunde går sammen med en barnevogn og ejeren, at det er fandme jer der er problemet i sidste ende, i dømmer ALLE istedet for at gi enkelte chancen for at vise at lige præsic den du måske møder en dag, kan være stille og rolig og god som dagen er lang!!

Jeg er blevet overfaldet af en labrador, men det høre man ikke om, så ergo alle hunde kan være farlig med den forkerte person for enden af snoren!!

Puha, havde lige brug for at komme ud med det, til nogen der måske kan følge min menning.

Forresten vi var og er unge da vi købte Sinna, så heller ikke ALLE unge bruger dem til noget forkert!!!

• #72   4. jun 2010 ja før i tiden sagde de at en Amrikansk Billdog er den bedste familiehund.. min bror og hans kæreste har sådan en, og den er sååå sød. Den er så glad for deres 2 årig dreng, og passer på ham..

• #73   4. jun 2010 15+: ja et slags kørekort, men det sys jeg så ALLE hunde ejere skal ha uanset hvorfor en race man har, for nogen burde bar ikk ha hund..

Kommentér på:
dum lov

Annonce