751 visninger
|
Oprettet:

9. feb 2009 Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 281 Svar: 1.653
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 12 Svar: 198
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 12 Svar: 198
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
alene det at de samtidig vil lave en observationsliste til kommende overfald, siger det ikke ALT om at de ikke selv tror på forskellen den lov vil gøre.
endnu et bevis på hvilken inkompetent regering vil ligger inde med
jul 2008
alle hunde over en hvis størrelse er lige farlige, det er ikke i hundens ende af snoren problemet ligger
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 72 Svar: 1.953
i mit hovedet er det stadig ikke hundene der skal forbydes med ejeren
jul 2008
enig
maria
tror ikke der er nogen racer der ikke har angrebet nogen, alle racer er potentielle angriber, hunde er jo rovdyr, og nej det ligger bestemt ikke i dem at angribe bare sådan uden videre, hvis regeringens forslag skulle holde skulle vi forbyde alle hunde.
den eneste race der de seneste mange år har dræbt nogen i DK er en briard, en ellers fredelig hyrdehunderace.
jeg ville ønske man kunne forbyde visse ejere, det ville bare være for omfattende, i stedet (og nu ved jeg at jeg får hug) burde man forbyde tavleløs avl.
det er jeg sikker på ville løse mange problemer.
for det første går ordentlige opdrættere meget op i at avle på gode hunde både fysisk og psykisk.
for det andet koster hundene meget mere, og det ville forhindre en del useriøse hundeejere, i at lave et impulskøb, hvis man skal hoste op med 10.000 +
for det tredje, sælger ordentlige opdrættere ikke til hvem som helst, de sælger til fornuftige mennesker med et ordentligt racekendskab
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 281 Svar: 1.653
De små tæppetissere er sku tit ligeså hysteriske og angriber man høre bare aldrig om dem..
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 143 Svar: 694
feb 2009
VI har 3 hunde, en formel 1, og 2 gadekryds hvor der er rotweiler i dem begge men det er sku vores formel 1 der er den mest hysterisken
mar 2010
Følger: 28 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 611
feb 2009
jul 2008
ja hvis man er for love der ikke har nogen effekt
Maiken
så må man spare op, der er selvfølgelig nødt til at ske noget med alle de problemer der har været, og i mine øjne skal der ske noget der hjælper, og det gør den idiotlov de har lavet ikke
der er alt for mange potentielt fralige racer der stadig er lovlige og dem skal de idioter der vil have en farlig hund da nok sørge for at få fingrene i og så kan man så forbyde dem osv osv
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Som der står kunne de ikke få bla rottwieler med på listen..
da de ikke kunne finde stemmer der talte for det.. hvilket giver god mening eftersom rottwieler brugs af det offentlige (: og skulle en rottwieler, eller dobberman være på listen burde en Shæffer også, da dens bid historie er lige så stor. det samme med ¨'ganske' almindelige hunde ? der er bare ikke lige så meget fokus på dem, og så er det et spørgsmål om hvordan du opdrager din hund (: de ulovlige på alle andre punkter så hvorfor skulle det ændre sig nu (:
Jeg tror tilgengæld hul i den her lov, jeg tror de håber at stoppe avlen HELT. hvorimod jeg tror den nogle steder bliver forøget.. da der er mange a de 'forkerte' typer der higer mere efter denne race nu. da det i mange tilfælde desværre bare er for opmærksomhedens skyld de har hunden.. og det giver jo god mening at de ikke ville få den samme respekt i byen, med en chi hauhau (:
Undskyld stavefejlene det skulle gå lidt stærkt.
mar 2010
jul 2008
det ´kommer bare ikke til at hjælpe, for de unge der vil have en "sej" hund og ikke kan finde ud af at opdrage den kommer til at have umulige aggressive hunde alligevel, enten har de ulovlige hunde (bare se hvor meget forbuddet mod pitbulls hjalp) eller også vælger de en anden race, der er jo stadig masser af store hunde racer at vælge imellem
mar 2010
de har været ulovlige i danmark i et godt stykke tid nu, men hvis du kigger rundt i gaderne er der stadig mange af dem (: noget der undre mig lidt også er.. at mange af de racer der er på listen har man slet ikke hørt om hverken i medierne eller noget (: jeg har googlet mange af dem fordi jeg ikke kendte dem s; så de har jo ikke engang taget efter hvem der har mest bidsk historie ?
jul 2008
hvilke racer mener du, for jeg kendte dem alle (har nu også gået op i den slags hunde hele livet)
jul 2008
Kangal, Centralasiatisk ovtcharka, Kaukasisk ovtcharka, Sydrussisk ovtcharka, Tornjak og Sarplaninac.
det er faktisk de eneste jeg til dels er enige i burde gøres ulovlige (og så alligevel ikke)
det er store vogter hunde, de er opdrættet til at dræbe alt hvad der røre sig i nærheden af deres flok, og derfor mener jeg ikke rigtig der er nogle i DK der har forholdene til at have dem. der er opdrættet til at gå alene med fx en fårflok i bla de tyrkiske øde bjergegne
jul 2008
burde der tavlekrav på
mar 2010
Præcis, en hver hund kan gøres til en 'dræber'.. det bare at vække de rigtige instinkter med de forkerte opdragelses metoder s;
synd og skam.
Merete..
det ligger til ALLE hundes natur, hvordan skulle de ellers klare sig uden mennesker.. det har de trods alt gjort engang. det et spørgsmål om hvordan du opdrager din hund.
Alle..
Det lidt ligesom med div. tigere osv?
du kan gøre et hvert dyrt tam.. men det betyder ikke instinktet forsvinder ? bare se de tiger de der munke har i thailand ? de er fodret på grønsager.. men kommer du til skade og begynder at bløde er det på eget ansvar for de vil reagere på det. (sagde de selv på animal engang)
nu ved jeg godt det to forskellige ting, men princippet er det samme, det begge rovdyr (:
mar 2010
Nu kender jeg ikke racerne, men det var dem ja. og har bare ikke hørt om de skulle have bidt nogle. samtidig synes jeg også inden man anskaffer sig en hund skal man virkelig sætte sig ind i hvad præcis denne race er og har brug for.. og der synes jeg mange er lidt sløsede.. men du har ret synes det skulle lovkrav om tavle (:
jul 2008
ang tigere er jeg slet ikke enig, hunde er gjort tamme igennem mange mange tusindvis af år, tigere er stadig vilde dyr af sind..
men helt enig i at race kendskab og basal viden om hundehold burde være et minimumskrav inden man anskaffer hund, også derfor jeg hælder mod et tavle påbud, ordentlige opdrættere ville ikke sælge til folk der ikke har det
mar 2010
nu var det også blot et eksempel
jul 2008
ja det forstod jeg godt, men jeg er bare ikke enig i eksemplet, for intet ville være fx en amstaff (fra et godt og kærligt hjem) fjernere end at angribe familien der tager sig af den
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 795
Det kan jo slå klik for alle hunde, men en godt opdraget hund, burde man kunne styre med en kommando. Det kunne jeg i hvert fald til punkt og prikke med min schæfer tæve.
Kunne man ikke i stedet indføre en eller anden form for kursus i hundens adfærd og godtbefindene, når man anskaffer sig en hund?
Man skulle selv betale kurset (lige som vacc. mv.) og ligeledes gå til påtvunget træniing med sin hund?
hvis man er villig til dette, viser man vel også at man vil opnå det bedste med sin højt elskede hund.
jul 2008
det ville være den optimale løsning ja, der er bare ikke råd til at sæte den i kraft politiet har ikke tid til at kontrollere om folk følger deres kurser osv, og om de har korrekt kursusbevis når de ejer en hund desværre.
det er derfor jeg er gået skridtet videre og siger så forbyd tavleløs avl, det kan der nemlig holdes øje med
jul 2008
lige præcis, man overvejer altså lige en ekstra gang om man vil købe en hund til fx 8.000, de sidste par år har man jo kunne købe amstaffs helt ned omkring 500 kr det er simpelthen ikke nok
jul 2008
det er det nemlig, netop af ovenstående grunde, der er altså bare ingen ordentlige opdrættere, der sælger en amstaff til en 18 årig knægt med omvendt kasket og hængerøvsbukser, der bor hjemme hos mor og far (eller endnu værre i en lejlighed hvor man ikke må have hund)
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 795
Jah jeg synes nu også det med tavleløs avl er en super godt ide. Jeg tænker jo bare at det nok ikke er noget der sker inden for dette årti eller det næste.
Kunne dyrlægerne ikke sørge for at kurser mv. blev overholdt? tænker om de kunne lave en "afdeling" i kommunen eller to?
Men ja det er sgu nok for kompliceret og yrt for vores regering.
mar 2008
har ikke lige læst det hele men kan til dels give dig ret i det med tavlehunde problemet er bare der så vil blive smuglet endnu flere ulovlige hunde til landet end der allerede er fordi så er der ikke til alles penge pung ikke alle gider spare op til en hund desværre
jul 2008
men det kunne jo blive i dette årti hvis det var det loven gik ud på.
forresten det største problem med denne lov er jo at dem der kommer til at overholde loven, det er dem der i forvejen var ansvarlige ejere og dermed ikke en del af problemet, dem der i forvejen rendte rundt og spillede idiot med en kamphund, har nok tænkt sig at fortsætte så det er de forkerte de rammer.
og hvordan vil de kontrollere det?
de kan jo ikke engang gøre noget mod en rednose pittbull i dag (og de er ellers nemme at genkende) og dem der har de nye forbudte racer siger da bare den er noget andet.
cane corso eller lign eller en blandning af tilladte racer
jul 2008
det tror jeg nu ikke, de er begyndt at slå hårdt ned på indsmuling af hunde, og aflivede for ikke så længe siden en masse sunde og raske hvalpe af nogle af de populære små racer.
desuden mener jeg bestemt ikke at man skal lovliggøre ting bare fordi folk ellers gør noget andet ulovligt.
det ville jo svare til at man sagde det var ok at rende med kniv fordi folk ellers rendte med pistol
jul 2008
mar 2008
ved de slår hård ned på det allerede men tror det bliver værre og de får jo ikke det hele lige som stofferne tror det bliver et meget større problem end nu.
enig i at folk ikke skal have hund hvis de ikke gider spare op men man kan jo ikke tvinge folk desværre
jul 2008
men skulle vi så tillade stoffer? eller nogle stoffer fordi så ville andre måske ikke blive indsmuglet lige så meget?
nej vel?
man ville jo i et eller andet omfang tvinge folk hvis der ikke var andre hunde at få, tror også det vil afholde en masse mennesker fra at købe illegale hunde (altså indsmuglede) hvis de risikerede den blev aflivet hvis de blev opdaget, også selv om det først blev opdaget når de havde haft den et år, altså at man på forlangende skulle kunne fremvise de rette papirer.
mar 2008
synes stadig man skal kikke på den anden ende af snoren og ikke hunden.
jul 2008
det er jeg enig i, der er desværre bare ikke ressourcer til fx hundekørekort som ellers ville være den ultimative løsning
mar 2008
det rigtigt men hvor vil de finde ressourser til at håndhæve loven ? det må gå ud på et..
jul 2008
og skulle man så gøre så dem man evt får til at lufte hunden også skal have, skal politiet gå og stoppe folk på gaden og bede om at se beviset ellers tager de hunden med, altså jeg ville synes det var den bedste løsning, jeg tror bare ikke på den
hvis alle hunde skulle have tavle, var det jo forbudt både at sælge og købe hunde uden, man kan jo så ikke bare lige sætte sine blandinger tilsalg på DBA eller lign.
mar 2010
min hund er ikke avlet til ondskab og ville have den mest venlige hund til min børnefamllie... og det har jeg bestemt fået. der er intet ondskab og aggressivitet... er racen kendt for!!! i 1600-tallet blev den fremavlet til adelige og desuden brugt til cirkushund.
jul 2008
jeg synes også det er noget svineri at indmelde dem under andre racer
men de er altså ikke avlet til ondskab, hvis du googler nannydog, kommer der billeder af amstaff, cane corso og staffordshire bullterrier
de fleste af disse racer er avlet som vogtere, og man skal helt sikkert vide hvad man har med at gøre, men det er bare ikke os alle der interessere os for små cirkushunde (intet ondt ment)
jeg har interesseret mig for "kamphunderacerne" siden jeg var lille har læst om og sat mig ind i dem for alvor siden jeg var 10 år, jeg har intet ønske om at have andre racer
jul 2008
men der er jo stadig mange racer der ikke er på listen dom de kan anskaffe og gøre til dræbermaskiner
jul 2008
ikke det hele nej, men jeg mener et forbud mod tavleløs avl vil løse en del mere end forbud mod racer
hvis det bliver sværer at sælge dem og hvis man risikerer hunde aflivet så mener jeg det vil nedsætte dem markant
jul 2008
men med tavler KAN man kontrollere det, nu siger folk jo bare det er en anden race
jul 2008
tror du så at de vil stoppe folk og spørge om race og at folk vil svare sandt?
det vil jo svare til at vi lader folk kører som det passer dem, fordi politiet ikke kan stoppe alle
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 240 Svar: 804
Og ja det er tit at den også har den forkerte ejer!! Jeg er ikke tryk ved at gå på en gade med min datter også der kommer en gående forbi med en kamphund!.
Der er mange som ikke har styr og kontrol over deres hunde.
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
- Mener osse at en dobbermann´, rootwailer & scæfer skal forbydes når nu de andre skal..
Men altså selv mine pomeranian kan jo osse lave en stor skade på et lille barn.!..
Min kæreste's mor har en papillion, og hun er så sindsyg aggresiv. at Lærke og malik ikke kan komme i nærheden af hende så bider hun dem, og hun viser tænder af børn.. har flere gange sagt at den hund bare SKAL aflives, jeg går aldrig for ungerne når vi er hos hende hvis sabbi'(hunden) er i nærheden!
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 1.053
har lidt svært ved at se hvorfor du mener doberman skal på listen ????
mar 2010
mar 2008
problemet er jo allerede nu politiet ikke har tid til at tjekke om det er en pitbull der feks er hos naboeb man får pænt afivde det er der ikke tid til hvordan vil du så se de skal have tid til at stoppe en på vejen tavle ejjer ej. lovlig eller ej politiet har ikke ressourser til det og så tror jeg heller ikke de gider spilde deres tid på det sådan har det været indtil nu og sådan fortsætter det lov eller ej der kommer ikke flere penge til dem af dne grund alligevel
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
jul 2008
nej de har ingen gener der siger angrib
karina
nej men det er fordi hvis de tjekker siger folk jo det er en amstaff eller lign. med tavlepåbud villek de jo skulle bevise det
Elise
nej der er ingen definition på hverken kamp eller muskelhund, eller jo på kamphund er der tildels, men langt de fleste af de hunde der er på listen er ikke under den definition da de ikke er opdrættet til kamp.
og det bliver det sidste fra mig i denne diskussion i hvert fald i dag, jeg sidder nemlig med eksamensopgave
mar 2010
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 32 Babyer: 1 Emner: 77 Svar: 893
Man kan jo snart se på den hund der kommer gående med dens ejer om man skal passe på eller hva man skal..
Jeg sys der skulle komme en lov med at de skal gå til træning med dem, og at de skal ha en slags bevis med sig hver gang de går offenligt at de træner dem..
Alle skal selvf ha snor på, kan ikke ha der kommer hunde i mod en som ikke har snor på sin hund..
mar 2010
Synes det er så ærgerligt der er nogle klaphatte der har ødelagt det her for seriøse avlere der ved alt om disse racer og kun vil dem alt det bedste. !
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 14 Svar: 79
Men vil gerne sige til dem som har ondt i røven over at de hunde går sammen med en barnevogn og ejeren, at det er fandme jer der er problemet i sidste ende, i dømmer ALLE istedet for at gi enkelte chancen for at vise at lige præsic den du måske møder en dag, kan være stille og rolig og god som dagen er lang!!
Jeg er blevet overfaldet af en labrador, men det høre man ikke om, så ergo alle hunde kan være farlig med den forkerte person for enden af snoren!!
Puha, havde lige brug for at komme ud med det, til nogen der måske kan følge min menning.
Forresten vi var og er unge da vi købte Sinna, så heller ikke ALLE unge bruger dem til noget forkert!!!
apr 2008
apr 2008
dum lov