{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

vores dagplejer bliver privat? {{forumTopicSubject}}

ja vi er super glade for vores dagplejemor hvor Oliver har været siden han var 11 mdr.men i november meddelte hun os at hun gerne ville være privat dagpleje istedet for kommunal, jeg spurgte om grunden og der svarede hun at fordi hun synes det var synd for børne skulle i legestue, og for at hun selv kunne bestemme over dagen, og så de kunne tage på ture, og så er der det at hendes mand også skulle være med i det, så de skulle ha 8 børn i stedet for 4.

Nu er vi så kommet til marst hvor hun går over til privat, hun har 4 børn nu og 5 fra april og så har de reklamer ude så, så snart de kan få et par børn mere siger han op og bliver også dagplejemor/far, i weekenden har de så suteret alt der skal givet til kommunnen igen og det er altså ikke småting, bla. alle deres trip trap stole, den store barnevogn og så legetøj (det har hun stadig masser af fra hendes egne børns tid) spurgte hvad hun gjorde med stole nu og hun viste mig så at de havde købt 4 ikea stole, det er jeg lidt modstander af, for synes det er mange timer de skal sidde i dem uden støtte til benene, og at de ikke mere selv kan kravle op og ned (fra de er 8 mdr til de er 3 år), Oliver har selv sådan en ikea stol og den er da rigtig god, vi bruger den når vi er i byen, men synes der er forskel på at sidde i den et par gange om mdr. og så skulle sidde i den til mange måltider hver dag?

Jeg ved godt jeg ikke er så positiv over det, men det er svært når man er så glad for noget som ikke kan blive bedre, kan kun se det bliver dårligere, har også svært ved at se fordelene fra hendes side, måske tjæner de meget mere ved det eller hvad, vi skal betale mindre, men det er fordi vi får tilskud fra kommunnen og så har vi heller ikke gæstedagpleje nu jo? nogen der ved noget om privat dagplejer godt og skidt, osv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vores dagplejer bliver privat?
  • #1   28. feb 2011 altså ang stolene er de testet næstbedst i test lige efter trip trap stolene så det tror jeg ikke du skal bekymrer dig om.
    men ellers kender jeg kun til kommunal dagpleje


  • #2   28. feb 2011 kan ikke se pointen i det syndt for børnene de skal i legestue mine har altid elsket netop den dag specielt min mindste datter..
    resten kender jeg ikke til.
    kan dog godt følge dig i det med stolene for børnene kan ikke selv komme op og ned det kan dog være til gavn så ved man hvor de er når man spiser smiley


  • #3   28. feb 2011 karina
    ang. legestuen kommer det jo meget an på det barn man har og den legestue

    min ældste elskede også legestuen, men med mine to yngste havde de fået nye lokaler med dårlig plads, dårligt indeklima og enormt meget støj, så de var meget kede af at skulle afsted, og især min yngste havde meget svært ved det med mange mennesker og meget støj da han var lille


  • #6   28. feb 2011 Man kan godt være komunal dagplejer selv om at det er et ægte par, Malthes dagpleje er et ægte par og de tager da på ture alligevel og tager da også i legestue,

  • #7   28. feb 2011 ja de havde vidst også tilbudt ham en stilling hvis det var, nej det med stolene er nok ikke så slemt, synes bare det er lidt træls de ikke selv kan kravle op og ned, men det kan han jo gøre herhjemme.
    legestuen er nok mest fordi hun har haft en del som ikke kunne lide at komme derop, Oliver har ikke noget i mod det, kun en af de andre dagplejer hvor han har været i gæstedagpleje hvor han ikke kunne li at være. Hun siger jo at der ikke bliver nogen ændrig så det krydser jeg da bare fingre for, men kender i ikke det når man er glad for noget hvorfor skal det så laves om.. det er nok bare mine graviditetshormon der synes det er træls lige i dag.. hehe..

    Men er bare bange for der går lidt penge i det eller noget, de har fået lov til at have 10 børn sammen, men de vil holde sig på 8 fordi de synes 10 er for mange, så det er jo fint, kan også godt se hun slipper for at der flere gange om uden kommer gæstebarn. men lige pt kan hun så ikke komme nogen steder med dem for hun aflevere sin store barnevogn og har ikke købt en ny, så er lidt bange hun ikke kommer ud med dem..

    Ved slet ikke hvad jeg ville med det indlæg, det bliver jo nok fint, nok bare mig der er lidt fortvivlet, så tænkte at nogen måske kunne sige positive ting om de private?


  • #8   28. feb 2011 har det som S & Lærke < 3 hvis min dp blev privat ville jeg så holde min datter hjemme til hun skulle i børnehave fordi jeg havde muligheden for det.

  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #9   28. feb 2011 Jeg startede selv som privat dagplejer efter 18 år som kommunal. Alle 4 børn, som jeg havde som kommunal fulgte med over i min private. Samtlige 4 hold forældre oplevede en bedring. Der var pludselig bedre tid, da vi ikke skulle være nogen bestemte steder på bestemte tidspunkter. Der kommer ikke hele tiden skiftende gæstebørn i hjemmet, hvilket er utoligt resource-krævende. Selvom jeg nu ofte har 5 faste børn, er arbejdet lettet betydeligt, da det er børn (og forældre), der kommer her hver dag, og kender vores dagligdag.
    Jeg er nu i stand til, at yde forældrene en langt bedre service, da det hele handler om at have et godt samarbejde, så hvis jeg har brug for hjælp fra dem, så får jeg det, og hvis de har brug for min hjælp, så får de det til gengæld (det kan eksempelvis være at man nogen gange har brug for overtid eller lign.).

    Mine "gamle forældre" står nu i kø, for at få små søskende ind i min dagpleje, og jeg er desværre i den situation, at jeg må sige nej til nogen af dem:-(

    Den manglende gæstepleje har aldrig været et problem, da vi planlægger ferie sammen. Jeg holder heller ikke så ofte fri som de kommunale, desuden er jeg aldrig syg. Jeg véd jo at jeg giver forældrene et problem, hvis jeg melder mig syg, så derfor skal det være virkeligt alvorligt, før jeg lægger mig under dynen.

    Mht. legestuen er nogle børn glade for det og andre er ikke. Der er dog i de langt fleste byer mulighed for, at deltage i private legestuer.

    Jeg syntes du skal give det en chance, måske bliver du netop glædelig overrasket:-))


  • #10   28. feb 2011 Janne B
    Det du skriver kunne jeg ha skrevet om vores komunale dp, selv om hun er komunal brokker hun sig ikke hvis min datter ikke bliver hentet lige til tiden sker ikke så tit men er sket.
    synes ikke vores dp har et fast program hun skal følge måske det er en afslappet kommune vi bor i på det punkt. synes den service vi får er top. selv om min datter skulle ha tynd mave men ej syg bliver hun ikke sendt hjem da hendes afføring aldrig har været rigtig fast hvor imod hendes gamle gæstedagpleje slet ikke forstod hendes afføring og ringede os hjem hele tiden. så jo om hun er privat eller komunal ville ikke ændre noget for mig lige nu fordi jeg er på barsel så var der sygdom var det intet problem men havde jeg ikke været på barsel kunne det ha været et problem. og ferier ville også blive et problem for vores vedkommende..


  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #11   28. feb 2011 Karina:
    Holder I aldrig selv ferie, siden det er et problem?


  • #12   28. feb 2011 jo men ikke sammenhængende da min mands kollega har tvangs ferie

  • #13   28. feb 2011 Janne :
    Det er lige præcis sådanne en som dig jeg ville hører fra, for jeg håber da ikke det bliver dårligere, men kan heller ikke se det skulle blive bedre, der bliver sikkert slet ingen forskel, jeg er bare ikke altid så god til forandringer smiley mht. gæstepleje er det pt ikke noget problem da jeg er startet barsel og har det 1 år frem, og med nr 2 (som er skrevet op derned til) har min kæreste flextid, jeg har 34 timer og har derfor hverdags fri og mine svigerforældre er pensionister, min egen mor har 30 timer og derfor også hverdagsfri, så der er stor chance for at en kan passe hvis hun skulle blive syg, men siden juni har hun ikke haft en eneste sygedag, men en del sprædte afspasering og ferie dage, hendes ferie fra nu af lægger i faste uger så det ved man på forhånd, har private 5 eller 6 ugers ferie og så ingen ekstra dage vel? tjæner man mere som privat?


  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #14   1. mar 2011 Når du starter som privat er man selvstændig erhvervsdrivende og har derfor ikke nogen overenskomst. Derfor bestemmer dagplejeren jo selvfølgelig selv, hvor meget ferie hun vil have. Men af hensyn til servicen vil hun jo selvfølgelig ikke have mere fri end andre. Så bliver det jo nok svært at få "kunder i butikken". Jeg selv holder ml. 5 og 6 ugers ferie. Selvfølgelig kan jeg en sjældent gang få brug for en fridag til noget helt ekstraordinært (det kan være et sølvbryllup eller lign.), men det véd man som regel lang tid i forvejen og kan varsle forældrene. Jeg har også en sjældent gang måttet holde fri lidt før normal fyraften, men da det handler meget om samarbejde er der altid villighed til at hjælpe mig i de situationer. Jeg misbruger jo ikke forældrenes hjælpsomhed, det ville jo være for dumt:-). Tror at I vil opleve, at hun skal have færre spredte fridage, men tag en snak med hende om. hvordan hun har tænkt sig det skulle være.

    Mht. indtægten, kan den svinge meget. Det kommer jo an på, hvormange børn jeg har:-) Ved 5 børn tjener jeg godt, men ved 3 børn er det en underskudsforretning. Gennemsnitligt tjener jeg mere end en kommunal, men så har jeg jo også en hel del flere udgifter. Jeg betaler jo selv legetøj og beskæftigelsesmaterieler, samt udstyr (høje stole, tvillingevognm.m.). Pensionsopsparing og ATP skal jeg også selv betale.

    Måske du kan have gavn af, at kigge lidt på min hjemmeside www.jannesdagpleje.dk Måske du her kan få svar på nogen af dine spørgsmål:-)



  • #15   1. mar 2011 hej janne.Mange tak for din forklaring, det er dejligt at hører fra nogen der har forstand på det, for Vores dagplejemor ved nok ikke helt selv endnu hvordan og hvor ledes =) men er mere og mere sikker på at det nok skal gå hen og blive godt =)

Kommentér på:
vores dagplejer bliver privat?

Annonce