{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Frustreret over kommunen! barselsdagpenge {{forumTopicSubject}}

Jeg blev sygemeldt 13.08 og frem til min termin 05.12.

Mine arbejdsgivere indberettede dette, dog oplyste de begge forkert timeantal osv. så jeg har indsendt en masse rettelser.
Jeg har 2 gange på e-mail og 2 gange på rigtig post indsendt alt dokumentation for lønsedler, timer osv. i de sidste 26 uger, altså for et halvt år. Derudover har jeg scannet alt ind hvad jeg fik fra kommunen så de ikke kunne snyde og sige de ikke havde modtaget osv.

Så i dag ringer jeg for at høre hvordan og hvorledes det står til og om jeg snart hører noget.

Først får jeg at vide at den ene sag er blevet annulleret fordi jeg ikke har svaret på deres henvendelse. På trods af at jeg har svaret inden for tidsfristerne og har fået autosvar hvor der står at min henvendelse er modtaget.

Derefter får jeg at vide at den ene arbejdsgiver kun har angivet at jeg skulle være syg fra 13.-14. august. Så der skal en hel ny indberetning til.
Derudover siger de at de ikke har modtaget min lægeerklæring som min læge indsendte til dem for 3 uger siden.

Har tjekket ved min læge og de har sendt den ind.

Så basically er jeg lige nu længere tilbage end start.

Hold kæft hvor er de langsomme derinde!

nu har jeg ikke haft nogen indtægt siden min sidste arbejdsdag 10. august, og det virker jo ikke som at der kommer noget fra kommunen i denne måned heller!
De lyver jo tydeligvis om alt og siger de ikke har modtaget ting, som jeg har bevis på de har modtaget.

Jeg har gemt ALT og kan dokumentere det hele, men hvad hjælper det når de er fuldstændig ligeglade?

Og er det ikke utroligt at man selv skal ringe derind for at få at vide at ens sag er blevet annulleret/henlagt og at de mangler lægeerklæring? Det kunne de da have ringet/skrevet/mailet og sagt.

Det værste er at jeg jo er berettiget til det hele. Jeg har arbejdet mere end fuldtid og jeg har opfyldt beskæftigelseskravet ikke bare de sidste 26 uger, men de sidste 10 år, for har sgu arbejdet mere end 10 timer om ugen siden jeg var 14. Argh.

Hvad gør man? Hvordan får jeg dem til at tage sig sammen? Jeg bliver skide stresset af ikke at vide om jeg overhovedet har en indtægt næste måned, hvad jeg ikke regner med, da det jo åbenbart tager dem uendeligt lang tid at gøre altind smiley

Hvor skal jeg henvende mig, jeg er virkelig desperat!
Har været i borgerservice og det eneste jeg fik ud af det var at spilde en time af mit liv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustreret over kommunen! barselsdagpenge
  • #1   11. sep 2012 Ja jeg tror også min nye plan er at ringe derind hver dag og bagefter skrive en mail til dem hvor jeg gengiver de ting de sagde, med medarbejderens navn, indtil de til sidst bliver så trætte af mig at de gør noget ved det?

    Jeg prøvede præcis det samme med nogle sygedagpenge jeg skulle have, og der gik 2 mnd før jeg fik de penge jeg skulle have og var berettiget til. Der endte jeg med en kompetent medarbejder der undskyldte mange gange den ekstreme ventetid, men helt ærligt, kan I ikke bare gøre det rigtigt første gang? Godt jeg har det psykiske overskud til det her, for tænker at de stakler med mentale sygdomme da sikkert bare går helt ned med flaget hvis de skal kæmpe sådan en kamp som jeg skal smiley


  • #2   11. sep 2012 Lyder som her!!!
    Jeg er os så gal. Jeg har os været sygemeldt og nu skulle jeg have barselsdagpenge. Og ja ingen løn til mig STADIG!
    Alle papire osv er afleveret osv til tiden mm.
    De er SÅ langsomme som noget kan være!
    Og man kan ikke gøre en skid!
    Men deres løn har de fået- skide værd med os andre!



  • #4   11. sep 2012 Har stået derinde og har bedt om aconto overførsler osv. Fik bare den melding at de var på vej. Men efter en uge 5 hverdage en weekende og 2 hverdage mere så burde de være kommet!
    Men køre derind i morgen inden jeg skal til JM!


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #5   11. sep 2012 Altså jeg forstår ikke hvordan man kan være så tålmodig, når man ingen penge har fået? Hvis der har været koks i min løn, dp o.a. Har jeg ringet og fået det ordnet, hvis det ikke var ordnet var jeg netop en af de irriterende borgere, der ringede og mødte op HVER DAG, indtil mine penge kom! Jeg godtager ikke alle deres undskyldninger, så jeg kan ikke følge den med "det gør jeg i morgen", det virker ikke som om det er et stort problem.. Det virker i hvert fald ikke sådan på mig... smiley

  • #6   11. sep 2012 Det dumme er at man ikke kan møde op! Er skide frustrerende.
    Når man sender mails får man autosvar om at man får et svar inden 3 uger (hvilket man ikke gør, hvis man ikke følger telefonisk op på det). Hvis man ringer, kan man få svar med det samme, men så kan man ikke dokumentere at de har sagt/lovet forskellige ting.

    Nå men bad min mor om råd, hun har tidligere arbedet som sagsbehandler (godt nok noget andet, men stadig i kommunen). Hun sagde jeg skulle bede dem både telefonisk og skriftlig om at blive indkaldt til et møde hvor hun ville med som bisidder.

    Dette var dog heller ikke muligt, for "vi har ikke kontakt med borgerne".
    Men til gengæld kom jeg så igennem til en ny dame, der sagde at de HAVDE modtaget min lægeerklæring og at annulleringen af sagen var helt hen i vejret og hun ville kigge det hele igennem og ringe igen på torsdag.

    Er lidt rystet over 4 medarbejder alle kan sige de ikke har modtaget det og den 5. så godt kan se det... :s Men det gode er jo at nu kommer der forhåbentligt styr over det smiley Er MEGET lettet, men nu må vi se om hun ringer...! Hun var dog sød og forstående og kunne godt forstå min lettere irritation, som jeg prøvede ikke at lade gå ud over hende, er jo ret beset ikke hendes skyld.

    Men tænker også, nu har jeg brugt en times tid i telefonen med div. medarbejdere og viderestillinger derinde i dag. Hvis den første medarbejder kunne sit arbejde havde jeg måske brugt 7 minutter. Så jeg har spildt deres dyrebare tid, og det havde jeg ikke gjort hvis de havde læst min sag ordentligt igennem første gang. Det virker godt nok som et dumt system smiley

    Moaren: Man får jo at vide at der SKAL gå de min. 10 hverdage hvis man ringer inden. Hvis man så ringer/mailer senere, kan der gå 3 uger fra dén dato de får tingene ind. Så i princippet kan det tage forevigt. Og er så svært når man ikke kan møde op, der kan de ikke lige så godt afvise en som over telefonen.

    PS. så gik min vaskemaskine i stykker for 3. gang lige imens jeg var allermest frustreret smiley godt nok ikke lige min dag. Får så heldigvis en ny af HTH da de har haft reperatører uden 2 gange, og de har en 3. gang samme fejl-politik om at man så får en helt ny maskine. Men lige i det sekund det skete var jeg lige på randen til bare at sætte mig ned og tude smiley


  • #7   11. sep 2012 Kan godt fortælle dig at hvis man bare kunne møde op hver dag så havde jeg gjort det. I dag har jeg 1 uge til termin og kan dårligt gå eller stå og køre bil. Skal til JM i morgen og køre derind og går ikke igen før jeg har evt dokumentation på hvornår et får min "løn"!
    Det er meget frusterende at kæmpe mod dem/det offentlige- du er bare et nr og ikke et menneske.


  • #8   11. sep 2012 Heidi: Ja det er godt nok frustrerende smiley
    Jeg tænker hvor svært kan det være, de må da have nogle retningslinjer for hvordan de håndterer så enkle sager smiley

    Har lovet min mor at klage over forløbet når jeg har fået en afgørelse, for selvom det jo ikke påvirker mig, kan det da være at de bliver opmærksomme på hvordan det føles når man står på den anden side. Det hjælper sikkert ikke, men synes noget ledelse skal vide hvor sløjt det står til!


  • #9   11. sep 2012 Du skriver det ikke påvirker dig. Jeg klager også... Det påvirker mig i den grad. Jeg går ud fra x antal kr om mdr som jeg skal leve for og betale regninger mm. Så kan man ikke bare "give" mig dem når det passer dem.
    Håber på en forklaring i morgen.


  • #10   12. sep 2012 Jeg mener bare at når mit forløb er færdigt kunne jeg jo være ligeglad og pænt holde min mund, men så let slipper de ik smiley
    For det påvirker bestemt også mig, her 1. Sep fik jeg kun halv løn, og har ik set skyggen af en krone, så der mangler da lidt i budgettet, og så tænker man automarltisk "hvad med næste måned, 0 kr i indtægt smiley "


  • C
    C Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 39
    #11   12. sep 2012 Du kan vel altid få en aftale med en sagsbehandler deroppe - så kan i jo få styr på det hele en gang for alle når du tager al din dokumentation med.

  • #12   12. sep 2012 Ja jeg har heller ikke set skyggen af en kr denne mdr og vores budgetkontoen er sprunget i luften :0(
    Jeg køre derind når de åbner - for ja lige præcis næste problem... Løn til oktober... Styr på det... Og er det det rigtige beløb. Er sku os nervøs!!!
    Men håber da der kommer afklaring på det i dag!


  • #13   12. sep 2012 Vent og se på torsdag, og sker der ikke noget der, så ring og bed om en samtale med din sagsbehandler.

    Sker der ikke noget efterfølgende, går du på nettet og sender en mail med ALLE informationer til borgmesteren. Det gør du hver dag, til vedkommende svarer.


  • #14   12. sep 2012 * Linnea - 27+6 smiley * , ej hvor lyder det dog træls.. Det er virkelig ikke sådan til, når det er det offentlige/kommunen man kæmper imod, og især som du selv skriver så er der mange som slet ikke ville have det psykiske overskud til at kæmpe for det som dig..

    Spørger måske dumt, men er det så egentlig ikke sygedagpenge du skal have fra kommunen? Jeg går selv sygemeldt, men der er det min arbejdsgiver som står for det hele.. alt jeg har skulle gøre var at aflevere en lægeerklæring, og så har det været mit firma´s ansvar at få dækket det, de kunne få fra kommunen, som ikke svarer helt overens med min løn, da dagpengesatsen fra kommunen er lavere.. troede slet ikke man selv skulle foretage sig noget, men det kan jeg jo så se ikke er tilfældet?


  • #15   12. sep 2012 Når man er sygemeldt grundet graviditetsgener hedder ydelsen barselsdagpenge i stedet for sygedagpenge, men det er samme beløb, altså 37 timer ugentligt x 106,4 kr. det er desværre en stor lønnedgang, havde virkelig været bedre planlagt at få børn efter jeg var fastansat og så bare fortsætte med min løn.

  • #16   12. sep 2012 okay smiley Så blev jeg da det klogere.. Ja, okay.. Så er det nok fordi jeg er fastansat at jeg får hele min løn..

  • #17   12. sep 2012 Min arbejdsgiver ordnede os det hele... Men sluttede så her den 5 da min kontrakt ophørte og nu der ballade.
    Men forstår ikke de 106,4 kr. Får jeg da ikke.
    Men får penge i morgen... Dog slutter min sag ikke her da der er tital rod i det og har fået 2 "lønsedler" og de har brugt mit fradrag x 2 hmm :0(


  • #18   12. sep 2012 Det er den højeste sats man kan få, og den får man hvis ens løn har været derover, minus arbejdsmarkedsbidrag smiley

Kommentér på:
Frustreret over kommunen! barselsdagpenge

Annonce