{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Jeg er helt færdig lige nu..... {{forumTopicSubject}}

Lige nu sidder jeg bare og har kvalme og er helt bælgøjet...
Har afleveret Malik i dagpleje efter en frygtelig nat..

Malik har altid haft et dejligt sovehjerte. Han faldt i søvn, sov 12-14 timer og sov ca 1½-3 timer i dagplejen. Og det er også hvad jeg har læst er normalt for børn i 2-3 års alderen. Malik er 2 år og 3 mdr.

Men nu er han begyndt at vågne om natten. Ikke bare vågne, men VÆRE vågen.. Tuder når vi siger at det er midt om natten og at han skal sove. Nægter at tage ham op og aktivere ham. Der skal ikke rykkes mere end højst nødvendigt på hans rytme.
Så vi ligger på 2 forkølede puder inde ved siden af hans seng for så er han rolig. Skal han ligge alene så hyler han.
Han har aldrig været ked af at være på sit værelse, heller ikke hvis han tilfældigvis vågnede en nat - så kom jeg bare ind og puttede ham og så sov han videre...


Jeg er ved at blive fuldstændig idiot.. Naja på 4 mdr lå og øffede rundt det halve af natten og da hun endelig faldt til ro så vågnede Malik..
Først lagde Nicki sig ind til ham og efter en times tid så lagde jeg mig derind.. Malik ligger bare og roder rundt og kigger ud i luften ( Der er ikke ordenligt plads til at vi alle 3 kan ligge i vores seng )

Og da det endelig var tid til at stå op så ville Malik IKKE ... Jeg tror at jeg var helt gasblå i hovedet og jeg skældte ham ud. Han nægtede og tilsidst så tog jeg fat og nærmest kastede ham rundt i luften ( Ikke så han kom til skade eller at det gjorde ondt ) , ned på hovedpuden og hvæsede at nu blev han fandme liggende.......
Flot Stine, dét var virkeligt overskudsagtigt.................... Malik lå så og pegede på mig og halvtudede "mor slår, mor slår" ... Åååh altså en lortemorgen..
Tænk at han skal opleve sin mor sådan. Med så lidt overskud.. Kan sgu godt forstå at han var tosset, for sådan er det altså ikke lige som det plejer at forgå.

På med tøjet, kæmpe ham ned i støvler og jakke og så ud i bilen.. Og da vi kom frem til dagplejen så sad han gudhjælpemig og sov.

Aflevere ham med beskeden "du må altså ringe hvis han bliver helt skæv"...
Og så er det selvfølgelig idag at de skal til gymnastik.
Jeg burde ha' taget ham med hjem igen, men jeg kunne simpelthen ikke overskue det..
Hjem og give Naja mad og nu sidder jeg og er bare træt, skuffet over mig selv og ville bare ønske at der var nogen der kunne komme og tage mine unger i et par dage så jeg kunne få sovet...

Og i nat skal vi sikkert på den igen......................................


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er helt færdig lige nu.....
  • #1   2. dec 2008 Puh ha... Og jeg synes det er hårdt at stå op og gi Tristan mad en gang om natten... Har virkelig ondt af dig...

  • #2   2. dec 2008 Malena - Jeg er altså heller ikke god til ikke at få min søvn.. Kan lige overskue at give Naja mad 1-2 gange om natten men så skal jeg også bare ha' ro....
    Jeg bliver helt skæv når jeg ikke får min søvn smiley
    Og når man så oven i købet skal være pædagogisk korrekt kl bæ om natten så knækker filmen altså bare....


  • #3   2. dec 2008 Ja.. Det er bare så træls at man skal være totalt overskudsmor altid.. Den holder bare ikk i længden.. Jeg har endda haft en dag hvor jeg måtte be kæresten om at blive hjemme fordi filmen knækkede totalt om natten og jeg bare havde brug for at smide ansvaret fra mig...

  • #4   2. dec 2008 Ja de nætter kender jeg også..
    Maliks første måned gik med at være vågen stort set hele tiden og specielt om natten..
    Så i de sene nattetimer fandt man tit mig, siddende med Malik i armene og bare tude fordi at jeg var så træt og så anti-overskud..

    Men med Naja har det heldigvis været bedre, hun har sovet om natten næsten fra starten af så det har været fint.. Bortset lige fra i nat..

    Så kender godt din følelse af at nu har man bare brug for "ikke at være mor" i et par timer..


  • #5   2. dec 2008 Tristans første måned hjemme gik med at sove om dagen og være vågen om natten... Han ville ikk op, men lå og knirkede for sig selv.. Så han kom hurtigt ind til sig selv, for jeg gad ikk høre på det...

  • #6   2. dec 2008 kan jeg godt forstå.. Jeg kan heller ikke sove når Naja ligger og mudrer uden at være vågen.. Men har ikke nogen steder at parkere hende for hun skal dele værelse med Malik når hun sover igennem.. Så indtil så håber jeg bare at det kun er engang imellem hun mudrer 'G*

  • #7   2. dec 2008 Puh ha.. Det ku jeg ikk... Hatten af for det...

  • #8   2. dec 2008 ja her er det også blevet natterenderi !!!
    han plejede at sove igennem, med undtagelse af lige at skulle ha sutten af og til og så sov han videre nu er han 8 mdr, og nu i denne her uge, har han vågnet ved 3-4 tiden og bare været helt vågen. falder til ro nædten i søvn hvis jeg tager ham op og går med ham eller ligger i vores seng, ligger j ham så selvom han nærmest sover vågner han når jeg går og skriger helt vildt igen. igår gik j så 10 min efter at ha nusset ham 20 min. han skreg i 10 min så måtte jeg tage ham med i seng for at få ro, og så sov han til halv otte..
    ved ikke hvorfor han pludselig er begyndt på det. håber det blir bedre, nu da han skal starte i dp i morgen


  • #9   2. dec 2008 camilla n : en ting er sikkert mit barn skal ALDRIG græde sig selv i søvn.
    hvis det bare er hysteri kommer j ik, men er det alvorlig gråd, så vil j ik bare lade mit ligge!


  • #10   3. dec 2008 Louise - Puha, jamen så kender du jo til hvordan jeg har det nu.. Det er frygteligt frustrerende ! Håber da også at den lille mand begynder at sove igen !

    I nat har Malik sovet, men spå har Naja været pivvågen fra kl 02:30 til kl 06:00 ........ Lå bare og tudede til sidst i nat. Så idag skal hun simpelthen bare aktiveres til hun falder om af udmattelse for så kan det da ikke være dét hvis hun vågner i nat....

    Camilla - Vil også sige at man ikke kan sætte det så firkantet op..
    Jeg gider heller ikke Malik hvis han er hysterisk og pattet, men græder han fordi at han er oprigtigt ked af det så bliver jeg hos ham smiley


  • #11   3. dec 2008 camilla n
    det synes jeg bare er så ondt, der er nok større chance for at jeg kunne finde på at slå mit barn (hvad jeg ikke kunne) end lade mit abrn græde uden at trøste det


    stine
    har I ikke mulighed for at stille hans seng ved siden af jeres, vores børn har altid sovet sammen med os og vi har aldrig haft sove problemer


  • #12   3. dec 2008 Ditte - Nej vores datter sover i forvejen i vores soveværelse..
    Glæder mig til at vi INGEN børn har i soveværelset så at sluse flere ind ville være kedeligt *G*
    Men vi har snakket om at få en ordenlig madras til at stå på Maliks værelse så vi i det mindste kan sove ordenligt hvis vi skal være ved ham..


  • #13   3. dec 2008 camilla hvis du læser det vi har skrevet har vi selv sagt at der ER forskel på det ja, og er det blot hysteri blir de jo ik hevet op og trøstet og puttet, kun så snart vi hører/mærker det er alvor. og det kan en mor mærke med det samme (min mening)

  • #14   3. dec 2008 Camilla - Siger som Louise : Vi siger jo netop at der er forskel.. Jeg tror ikke at der er nogen der lader et barn der er opløst af gråd og fortvivlet, frustreret sidder i sin seng og ikke vil være alene - sidde alene i mørket og "bare må lære det" ..

    Som mor kan man altid høre på sit barn når det er alvor og når det er skaberi ( håber jeg *G* )


  • #15   4. dec 2008 camilla n¨
    jo det er for så små børn er ikke manipulerende, de græder fordi de er kede af det.


  • #16   17. jan 2009 Har selv en søn på 2½ som er meget dårlig til at sove ikke ualmindeligt at jeg er oppe 3/4 gange om natten ved ham og han er begyndt at sove inde i vores soveværelse igen for han går fuldstændig i selv sving når vi prøver at putte ham på hans værelse og har fået af vide at det er meget almindeligt i den alder, og det med at få ham til at sove om aftenen har også været et stort problem det blev til sidst til 3 ..4 bøger og jeg ved ikke hvor mange sange men nu har han en mp3 afspiller med børne musik stående ved siden af sengen og der går ikke 10 min så sover han uden gråd eller kalden efter mor og far......

Kommentér på:
Jeg er helt færdig lige nu.....

Annonce