{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

Projekt-baby penge? {{forumTopicSubject}}

Allerførst så er det ikke fordi vi prøver at blive gravide, der går et par år endnu smiley

Men jeg er lidt nysgerrig omkring økonomien ....

Hvad skal man spare op, INDEN baby kommer?
Her tænker jeg på ALLE de ting man skal bruge ...det behøver ikke nødvendigvis være nyt, eller voldsom dyre ting vi skal have ... men ting der i hvert fald er i pæn stand ... jeg har ikke lyst til at arve fra min søster, da jeg gerne vil have at det skal være MIT! smiley

Og derefter, hvad så når Baby kommer? hvad koster det ca. at have et barn? ... Det skal være sådan at man lever "godt" - jeg er ikke interesseret i at det kun lige kan løbe rundt, men det behøver heller ikke "flyde" med penge smiley

Så kom med jeres bud - hvordan er det hos jer? ... jeg vil gerne være lidt forberedt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Projekt-baby penge?
  • #1   12. apr 2012 da vi ventede freja, havde vi ikke nogen opsparing.. vi købte lidt efterhånden som tiden giik. seng, pulsebord og autostol fik vi af olderne og bedste forælderne.

    men hvis vi en dag skulle ha en mere.. ville jeg sætte mig sammen med manden og kigge på hvad man måske kunne tænke sig af barnevogn osv. og så skrive ca priserne ned.. så kan man jo lave et ca beløb man skal spare op


  • #3   12. apr 2012 vi sparede heller ikke op men købte løbende vil mene at 10000 kommer man langt med vi har købt det meste brugt og hvis man kigger lidt på diverse sider kan man finde meget godt smiley jeg fik meget tøj af min kussine men man får os meget tøj i barsel s gave men der kommer selvfølgelig os dåb... det er lidt svært at sige hvad det hele koster men jeg ammede så har ikke brugt penge på eratatning men har fået at vide det ca koster 500 i måneden med ersfatning

  • #4   12. apr 2012 jeg har ikke haft sparet noget op til nogen af mine smiley den første var en upser, så tingene blev bare købt sådan hen af vejen smiley

    så er der mme - medmindre man ammer, det koster i omkring 80 kr for en bøtte og ja vil skyde en baby bruger min en i ugen. men hvis man ammer skal denne jo streges smiley

    så når baby skal have fast føde er der jo om man laver det selv eller ej det er billigere at lave det selv smiley

    så er der bleer, de koster alt fra 80 til 165 pr pakke alt efter mærke. vi har 2 blebørn og bruger ca 400kr om måneden på bleer (og det er inkl at de hver har en pakke med i dagpleje.

    tøj kommer jo også an på mærke og det første år skifter de str dvs også garderobe konstant fordi de vokser hele tiden, men hvis man køber lidt hen ad vejen og forud så er det ikke så galt smiley

    så skal man betale inst. i vores kommune koster en dagpjeje 2400 et eller andet og vuggestuen koster 3000kr om mdr.

    det var lige hva jeg kunne komme på lige nu smiley



  • #5   12. apr 2012 vi brugte selv 5000kr på en kombivogn og 2 autostole. resten havde vi arvet eller fået smiley

    Nu ammede jeg kun 6uger - derefter har vi brugt på NAN og bleer 1500kr om mdr. Nu bruger vi det samme bare på NAN bleer og pulvergrød smiley

    Vi SPARE rigtig mange penge ved at købe i sverige smiley


  • #6   12. apr 2012 Vi har sat ca. 4000 kroner af om måneder til Clara.

    Derudover havde vi engangskøb (barnevogn, badekar, seng og den slags) for ca. 20.000. De 10.000 fik vi i gave af vores forældre.



  • #8   12. apr 2012 vi bruger så 2900kr om mdr på dagplejerplads til tøserne smiley

  • #9   12. apr 2012 Mor til de skønneste-- Skal i egentlig betale det? Altså jeg mener du er da selv deres dagplejer? smiley

  • #10   12. apr 2012 De 10.000 blevr iøvrigt taget fra vores bryllupsopsparing....

  • #12   12. apr 2012 Jeg har købt det meste fra nyt. Det eneste brugte var vuggen, men barnevogn og alt udstyr er købt fra nyt.
    Og jeg har købt alt helt selv, intet er kommet foræret, så selv alt tøjet har jeg stået for.

    jeg har brugt ca. 18.000 i alt. Det kan gøres billigere, ved at vælge en billigere vogn, eller hvis man får en del forærende. Mange får jo bamser, tæpper, legetøj, tøj, osv og måske barnevogn, men jeg gjorde ikke smiley

    Derudover sætter jeg ca. 1500 af til ham om måneden. Til lidt nyt tøj, og mme.
    Kan man ikke amme, bruger man hurtigt 5-600 kr om måneden på mme, for det er ret dyrt og der ryger en del ned smiley


  • #13   12. apr 2012 Jeg har i øvrigt købt med henblik på at det meste kunne gemmes de par år, som går, indtil ejg skal have en til smiley

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #14   12. apr 2012 Dette er mit tredje barn, men da alt er solgt og givet væk efter mine andre børn, starter jeg på ny igen. Jeg har brugt 2000 kr på alt udstyr, blandt andet barnevogn, autostol, skråstol, tremmeseng, tøj, o.s.v..

    Derudover har jeg købt lidt småting for ca. 500 kr. Jeg mangler stadig badekar og vugge. Så vil tro jeg i alt for brugt 4-5000 kr. Men så mangler der heller ik noget..


  • #15   12. apr 2012 aner ikke hvad vi har brugt for smiley men nej ingen opsparring , vi har bar ekøbt løbende begge gange smiley

  • #16   13. apr 2012 Vi har gemt ALT på nær opslidte ting. Det er lækkert, giver 3400kr om måneden for et barn i DP og et i BH. Ud over det ved jeg ikke hvor mange penge vi bruger på drengnene om måneden, det er afhænig af hvad der amngler og er råd til. Vi køber ikke dyrt tøj med mindre det er meget på tilbud. smiley Alex bruger en kasse libero om måneden og det er 220kr i bleer. Den lille ny har vi købt lidt til også bleer, men de er også noget kun dyrer.

  • #17   13. apr 2012 Vi sparede ikke op, og har købt alt på udsalg eller brugt og vi har brugt MAX 5000 incl barnevogn og klapvogn/babyjogger (begge dele købt fra ny på tilbud)

    Vi har været heldige at få/låne en masse tøj af min kærestes kusine, men helt seriøst så forstår jeg ikke at folk har så meget tøj til de små, vi har på ingen måde brugt alt det vi lånte..

    Vi har sat 2000 af til baby om måneden (selvfølgelig uden institution da vi ikke regner det ind før det kommer på tale...), vi er ikke mærkedyr og han spiser sin mme og sin grød. når vi kommer lidt længere hen kommer han bare til at gå ind i vores madbudget, for jeg har ikke planer om at han skal have speciel med..

    Vi køber bleer i rema1000 da de umildbart et langt de billigste og de er uden lotion og parfume..
    Ellers køber vi dem i tyskland (mine forældre bor i sønderjylland og tager med hjem for os..) der er de lige lidt billigere igen..



  • #19   13. apr 2012 Vi har regnet os frem til at skulle bruge 20.000 inden barnet kommer. Det er så med en barnevogn til næsten 9000 og så er nogle andre ting brugt og arvet.

Kommentér på:
Projekt-baby penge?

Annonce